nedjelja, 16. rujna 2018.

SVE JE BILO SAVRŠENO A ONDA JE NESTAO, Rosie Walsh

Izdavač: Lumen, 2018.
[eng. Ghosted/The man who didn't call] 

 
Jeste li ikada upoznali nekoga s kim ste odmah kliknuli, nekoga u čijem ste društvu proveli nezaboravnih nekoliko dana ili tjedana ili koliko god već vremena nakon kojeg ste jednostavno bili sigurni da je to - to. Ono Pravo.

A onda vam se ta osoba više nikada ne javi. Jeste li se ikada zapitali zašto?

Ista se stvar dogodila Sari Harrington. U kratkom posjetu svom rodnom kraju Sarah je imala neočekivani susret s jednim ovnom i jednim muškarcem. Ovan se zvao Lucy, a muškarac Eddie, i u kratkih tjedan dana koje su nakon tog susreta Sarah i Eddie proveli zajedno, oboje su shvatili da su se zaljubili. No, kako su oboje imali svoje živote i isplanirane događaje u njima na kojima su se morali pojaviti, nakon tjedna iz snova morali su se nakratko rastati, ali su se dogovorili i za ponovni susret.

Nažalost, nakon dana u kojem se s njim oprostila uz obećanje da će se uskoro opet vidjeti, Eddie se Sarah više nije javio. Unatoč tome što joj svi prijatelji ukazuju na najjednostavnije moguće objašnjenje zbog kojeg se netko nekome više ne javlja, Sarah je uvjerena da ono što su ona i Eddie imali, ma koliko kratko to bilo, nije samo puki flert i zabava, već nešto više. I uvjerena je da i Eddie osjeća isto. Zato, unatoč prijateljskim savjetima i svom vlastitom zdravom razumu, Sarah nastavlja kopati i istraživati i pokušavati pronaći Eddieja kako bi saznala što mu se dogodilo. A ta njezina istraga dovest će ju ne samo do traga Eddieju, već i do tragova davno zakopane prošlosti koju radije ne bi iskapala - kako ju ne bi ponovno počela progoniti.

Iako nisam neki veliki fan modernih ljubića, ovaj me baš privukao svojom zagonetnom i zamršenom pričom. U početku sam mislila da će radnja biti jednostavna: kratka, ali savršena romansa, nakon koje dođe do neizbježnog rastanka, nakon čega se ostatak romana sastoji od potrage i iščekivanja ponovnog susreta sudionika kratke, ali savršene romanse s početka priče. No, radnja je ovdje sve samo ne jednostavna. Sarina potraga za Eddiejem odvodi ju na put za koji ne bih ni pomislila da uopće postoji kada sam tek krenula čitati Sarinu priču. Otkrivajući razloge iza Eddiejevog nestanka, Sarah otkriva i tajne iz svoje vlastite prošlosti, nesreće koju je doživjela u mladim danima i razloga zbog kojih je nakon nesreće pobjegla u daleki Los Angeles. Volim priče koje u sebi skrivaju više od onoga što nam na prvi pogled daju naslutiti, a ova je priča upravo takva.

Drugi razlog iz kojeg mi se svidjela ova priča je to što glavni likovi o čijoj romantičnoj priči čitamo nisu neki tinejdžeri niti dvadesetogodišnjaci, već odrasli ljudi blizu četrdesetima, o čemu je nekako osvježavajuće čitati u ovom žanru. Također, mislim da činjenica da je Sarah odrasla i samostalna osoba daje njenim postupcima određenu težinu i sigurnost. U jednom trenu i ona sama priznaje kako joj se ponekad čini da se ponaša poput zaluđene tinejdžerice, ali jednostavno mora saznati istinu, pa nastavlja dalje. A i lijepo je znati da te prava ljubav može pogoditi baš u bilo kojem trenutku u životu, zar ne?

Stil pisanja mi se također jako svidio, Rosie svojim pisanjem dočarava baš svaki detalj i emociju koja se nalazi u pojedinoj sceni. Ponekad je možda i malo previše sklona opisivanju tih detalja, posebno kad se radi o opisima prirode, u kojima voli spomenuti baš svaku travku i list, ma koliko oni bili (ne)bitni za ugođaj i samu priču. Meni se taj dio svidio, ali ako niste baš strpljivi čitatelj, a ova se priča i inače ne odvija baš posebno brzo, možda se vama sve to skupa baš i neće svidjeti. ;)

Iznenadio me smjer u koji je ova priča zaokrenula i iznenadio me način na koji se sve odvilo. Ima tu puno više toga što povezuje Saru i Eddieja, a čega ni oni sami nisu svjesni. Ova priča govori o ljubavi, ali i boli i gubitku i obiteljskim problemima, o životu općenito i o pronalasku mjesta na koje pripadaš. Ima ovdje i radosti i tuge (na nekim bi vam dijelovima mogla zatrebati i koja maramica), a i mnogo iznenađenja. Svašta sam mislila o Eddieju dok sam čitala, na razne sam načine mislila da sam konačno povezala priču i dokučila njegov razlog nestanka, ali onaj pravi me itekako iznenadio.

Ova nam knjiga daje određen odgovor na ono pitanje s početka ove recenzije, vječno pitanje koje smo se svi mi sigurno u nekom trenutku svojih života, ili čak u više navrata, zapitali: zašto nije nazvao/la? Samo, taj odgovor nije onaj koji biste očekivali.