četvrtak, 25. travnja 2024.

DAR MRAČNOJ RUPI, Kieran Larwood

Izdavač: Znanje, 2023.
2. knjiga u serijalu Pet kraljevstava
[eng. The gift of Dark Hollow
Prijevod: Mate Maras

Nakon teškog sukoba s opakim Gvozdenima, Podkin Jednouhi, njegova sestra Paza i brat Pook te njegovi prijatelji i suborci oporavljaju se, njeguju oslobođene ranjenike i prikupljaju snagu za daljnji otpor u davno napuštenom (a možda i ukletom) zečinjaku Mračnoj Rupi. Iako dobro koriste ovaj predah, opasnost od Gvozdenih još je sveprisutna.

Kako su Gvozdeni značajno nadmoćni nad ovom - koliko god hrabrom i srčanom - skupinom zečeva, jedina nada za pobjedu nad ovim opakim stvorenjima koja su nekada bili zečevi, leži u pronalasku čarobnih darova, koje su nekada davno na dar dobili poglavari svakog zečinjaka, a koji su već odavno izgubljeni (ili samo jako dobro skriveni).

Nakon Podkinovog iznenadnog otkrića u samom srcu Mračne Rupe, priliku za pronalazak upravo jednog od Darova - i to onog koji bi mogao značiti i pobjedu nad Gvozdenima - pronaći će (uz pomoć nešto sreće i tajnovitog šuljanja) upravo Podkin, ali zadatak na koji Podkin mora poći da bi tu priliku iskoristio vrlo je opasan. Srećom, uz njega su neustrašivi i hrabri pratitelji, na koje uvijek može računati.

I tako, legenda se nastavlja...

Strašno simpatičan legendarni jednouhi junak u ovoj je priči još uvijek tek mali zečić, čija hrabrost i snalažljivost je od prve pustolovine neizmjerno narasla, a ovdje će to nastaviti činiti. Tu su i ostali, vrlo mi dragi likovi, od Paze i Pooka do slijepog ratnika Kroma i akrobatskog tandema Miša i Maša (koji se malo zovu Miš i Maš, a malo Miška i Maško, ali skužiš da se radi o dva, a ne četiri lika :)), koji su također postali nezamjenjivi dio priče i bitan oslonac samom Podkinu. U ovom nastavku u priču ulaze i jedan bard, jedna koštana plesačica i jedan smutljivac, čija se uloga u priči tek treba razjasniti.

Tu je još i Podkinov stari neprijatelj, Gvozdeni Dugonogi, koji će ponovno dati sve od sebe da Podkinu pomrsi planove. No, Podkin s kojim će se ovdje susresti nije onaj isti preplašeni zečić kojeg je sreo prvi put - a koji ga je i taj prvi put uspio poraziti.

"Jednom sam te pobijedio, a sada sam to učinio ponovno. Ja nisam 'mali potrčko'. Ja sam Podkin Jednouhi. Ja sam Podkin Mjesečev Jahač. Ja sam Podkin Daronoša. I ja se više ne bojim tebe. Zapravo, ti si onaj tko bi se trebao bojati mene."

Fantastična potraga za moćnim čarobnim darovima istražuje malo i legendu o tim darovima, i pruža nam širi uvid u svijet Pet Kraljevstava i njime rasprostranjenih zečinjaka. Opaki Gvozdeni još su opakiji, pustolovine na koje put vodi Podkina još su opasnije, a Podkin i njegovi prijatelji još su vještiji u izmicanju tim opasnostima - i brizi jednih o drugima.

Priča o Podkinu divna je, pustolovna i maštovita priča, a takav je i njen nastavak. Jedva čekam iduće!

___________________________________

Kako do knjige: https://znanje.hr/product/dar-mracnoj-rupi/436900