Izdavač: Znanje, 2014.
2. knjiga u serijalu o inspektoru Lascanu
[španj. Delincuente Argentino]
[španj. Delincuente Argentino]
Inspektor Lascano budi se u bolnici, shvativši da je nekako uspio preživjeti pokušaj ubojstva. Istovremeno se prisjeća Eve, te se nada da je uspjela pobjeći. Uskoro ga posjećuje novoizabrani šef policije Turcheli, koji mu nudi zaštitu, ali nakon što Turchelija nedugo zatim ubiju, Lascano se vraća svojoj prvobitnoj zamisli da što prije napusti Buenos Aires, ako misli i dalje ostati na životu.
Istovremeno, poznati lopov "Krtica" Miranda izlazi iz zatvora, sa željom da započne novi život, bez kriminala. U tome će mu svakako pomoći novac koji je ostavio svom suradniku prije no što su ga strpali u zatvor, ali za koji se ispostavi da ga je ovaj potrošio na raznovrsne tretmane kojima je pokušao pomoći svojoj kćeri oboljeloj od raka. Ne mogavši mu to uzeti za zlo, Miranda oprašta svom suradniku, ali sada sebe nalazi u malom problemu - bez novca ipak neće moći započeti svoj novi život, bez kriminala. Stoga se odlučuje za još jednu, posljednju pljačku.
Igrom slučaja, Mirandina pljačka ne prođe baš onako kako je zamislio, kao što ni Lascanovim ubojicama ne uspije dovršiti svoj naum, pa se Lascanovi i Mirandini putevi neplanirano ukrste, a izgleda da se oba ta puta u svom nastavku pružaju u istom smjeru...
Druga knjiga o Mallovom inspektoru Lascanu nastavlja u istom tonu kao prva: to je vrlo dobar noir u svom najčišćem obliku, s onom mračnom atmosferom nalik na dimnu zavjesu kakvu inače možemo susresti u romanima ovog žanra. Likovi su, također, tipični 'noirovski', a predvodi ih Lascano - lik na strani pravde, ali koji ne zazire od povremenog kročenja i 'onom stranom zakona' kako bi postigao svoj cilj; cinik kojega prate sjene iz prošlosti i koji je netom izgubio svoju femme fatale, Evu, za koju se ipak nada da je još živa i da će ju s vremenom pronaći. S druge je strane 'Krtica' Miranda, kriminalac s vjerom u bolju budućnost i željom da se promjeni i nastavi svoj život s prave strane zakona, ali kojemu nikako da prestanu na put padati 'problemi' koji ga u tom njegovom naumu sprečavaju.
Kako se donedavno kod nas nije baš mogao pronaći prevelik broj naslova ovog žanra, čiji sam ljubitelj, svaki naslov koji se pojavi odmah zadobije moju pažnju. Sam serijal oslikava Argentinu s početka 80-ih, u vremenu kad je vlast u zemlji bila neprestano na rubu promjene: tek što se, nakon vojne hunte, ponovno uspostavila kakva-takva civilna vlast, ostaci prethodnog razdoblja nastavili su vrebati u prikrajcima kako bi iskoristili svaku priliku za povratak na staro ili barem za zataškavanje i 'čišćenje' svega što bi ih moglo inkriminirati (bilo da se radilo o dokumentaciji ili živim svjedocima), kako bi izbjegli moguće osude i sankcije u nadolazećem procesuiranju zločina i suđenja vojnoj hunti.
Iako povijesni događaji koji su se zbivali u Argentini početkom 80-ih nisu izravno u fokusu zbivanja ovog romana, Mallo nam ipak daje prilično jasan uvid u njih. Također, iako je većina likova fikcionalna, Mallo spominje i neke stvarne povijesne ličnosti iz tog razdoblja. S tog aspekta, ovaj roman, odnosno ovaj serijal romana, mogao bi zanimati one čitatelje koji žele saznati nešto o ne tako davnoj povijesti Argentine i događanjima u zemlji, posebno Buenos Airesu, koji je glavno mjesto radnje romana.
Ako niste čitali prvi roman iz serijala o inspektoru Lascanu, 'Zločin u židovskoj četvrti', preporučam da prvo njega pročitate, jer se događaji u 'Argentincu' direktno nastavljaju na one iz 'Zločina'. Lascano ne rješava zasebne, potpuno odvojene kriminalističke slučajeve. Sumnjivci i ostali akteri njegovih istraga, kao i same istrage, ulaze i izlaze iz fokusa, mijenjaju se u nešto drugo, od saveznika postaju neprijatelji, a od neprijatelja saveznici, dok riješeni slučajevi prerastaju u nešto sasvim drugo, neki dio puno veće slike koja je Lascanu dotada bila izvan fokusa, a tek se sada počela kristalizirati. Naizgled nepovezani događaji koji se odigravaju istovremeno mogu postati tek komadići u nekoj većoj slagalici koju tek treba riješiti, ali mogu biti i upravo to - tek nepovezani niz događaja koji se igrom slučaja dogode približno u isto vrijeme.
Nemojte od ovog romana očekivati kriminalistički roman sa zagonetkom koju treba riješiti logičnim putem. Također, koliko god dobili uvid u povijesna zbivanja Argentine 1980-ih, taj dio nije onaj koji odnosi prevagu u ovom romanu. Ono što ovaj roman jest, prije svega drugog, je noir. Noir je jedan od žanrova koji se neće svidjeti baš svakom tipu čitatelja, i za njega treba razviti ukus. Ako ste ljubitelj žanra, ovaj serijal će vam se vrlo vjerojatno svidjeti. Ako još niste 'isprobali' ovaj žanr, ovaj je serijal dobro mjesto za započeti.
Istovremeno, poznati lopov "Krtica" Miranda izlazi iz zatvora, sa željom da započne novi život, bez kriminala. U tome će mu svakako pomoći novac koji je ostavio svom suradniku prije no što su ga strpali u zatvor, ali za koji se ispostavi da ga je ovaj potrošio na raznovrsne tretmane kojima je pokušao pomoći svojoj kćeri oboljeloj od raka. Ne mogavši mu to uzeti za zlo, Miranda oprašta svom suradniku, ali sada sebe nalazi u malom problemu - bez novca ipak neće moći započeti svoj novi život, bez kriminala. Stoga se odlučuje za još jednu, posljednju pljačku.
Igrom slučaja, Mirandina pljačka ne prođe baš onako kako je zamislio, kao što ni Lascanovim ubojicama ne uspije dovršiti svoj naum, pa se Lascanovi i Mirandini putevi neplanirano ukrste, a izgleda da se oba ta puta u svom nastavku pružaju u istom smjeru...
Druga knjiga o Mallovom inspektoru Lascanu nastavlja u istom tonu kao prva: to je vrlo dobar noir u svom najčišćem obliku, s onom mračnom atmosferom nalik na dimnu zavjesu kakvu inače možemo susresti u romanima ovog žanra. Likovi su, također, tipični 'noirovski', a predvodi ih Lascano - lik na strani pravde, ali koji ne zazire od povremenog kročenja i 'onom stranom zakona' kako bi postigao svoj cilj; cinik kojega prate sjene iz prošlosti i koji je netom izgubio svoju femme fatale, Evu, za koju se ipak nada da je još živa i da će ju s vremenom pronaći. S druge je strane 'Krtica' Miranda, kriminalac s vjerom u bolju budućnost i željom da se promjeni i nastavi svoj život s prave strane zakona, ali kojemu nikako da prestanu na put padati 'problemi' koji ga u tom njegovom naumu sprečavaju.
Kako se donedavno kod nas nije baš mogao pronaći prevelik broj naslova ovog žanra, čiji sam ljubitelj, svaki naslov koji se pojavi odmah zadobije moju pažnju. Sam serijal oslikava Argentinu s početka 80-ih, u vremenu kad je vlast u zemlji bila neprestano na rubu promjene: tek što se, nakon vojne hunte, ponovno uspostavila kakva-takva civilna vlast, ostaci prethodnog razdoblja nastavili su vrebati u prikrajcima kako bi iskoristili svaku priliku za povratak na staro ili barem za zataškavanje i 'čišćenje' svega što bi ih moglo inkriminirati (bilo da se radilo o dokumentaciji ili živim svjedocima), kako bi izbjegli moguće osude i sankcije u nadolazećem procesuiranju zločina i suđenja vojnoj hunti.
Iako povijesni događaji koji su se zbivali u Argentini početkom 80-ih nisu izravno u fokusu zbivanja ovog romana, Mallo nam ipak daje prilično jasan uvid u njih. Također, iako je većina likova fikcionalna, Mallo spominje i neke stvarne povijesne ličnosti iz tog razdoblja. S tog aspekta, ovaj roman, odnosno ovaj serijal romana, mogao bi zanimati one čitatelje koji žele saznati nešto o ne tako davnoj povijesti Argentine i događanjima u zemlji, posebno Buenos Airesu, koji je glavno mjesto radnje romana.
Ako niste čitali prvi roman iz serijala o inspektoru Lascanu, 'Zločin u židovskoj četvrti', preporučam da prvo njega pročitate, jer se događaji u 'Argentincu' direktno nastavljaju na one iz 'Zločina'. Lascano ne rješava zasebne, potpuno odvojene kriminalističke slučajeve. Sumnjivci i ostali akteri njegovih istraga, kao i same istrage, ulaze i izlaze iz fokusa, mijenjaju se u nešto drugo, od saveznika postaju neprijatelji, a od neprijatelja saveznici, dok riješeni slučajevi prerastaju u nešto sasvim drugo, neki dio puno veće slike koja je Lascanu dotada bila izvan fokusa, a tek se sada počela kristalizirati. Naizgled nepovezani događaji koji se odigravaju istovremeno mogu postati tek komadići u nekoj većoj slagalici koju tek treba riješiti, ali mogu biti i upravo to - tek nepovezani niz događaja koji se igrom slučaja dogode približno u isto vrijeme.
Nemojte od ovog romana očekivati kriminalistički roman sa zagonetkom koju treba riješiti logičnim putem. Također, koliko god dobili uvid u povijesna zbivanja Argentine 1980-ih, taj dio nije onaj koji odnosi prevagu u ovom romanu. Ono što ovaj roman jest, prije svega drugog, je noir. Noir je jedan od žanrova koji se neće svidjeti baš svakom tipu čitatelja, i za njega treba razviti ukus. Ako ste ljubitelj žanra, ovaj serijal će vam se vrlo vjerojatno svidjeti. Ako još niste 'isprobali' ovaj žanr, ovaj je serijal dobro mjesto za započeti.