četvrtak, 30. travnja 2015.

DEMON ŠKOLSKE KNJIŽNICE, Morea Banićević

Izdavač: Algoritam, 2015.


Kad sam napokon pročitao ovu knjigu došao sam do zaključka da ovo djelo ima potencijala da postane lektira jednog dana, i to jedna od boljih lektira uz koju bi djeca zavoljela čitanje. Ovo djelo me podsjetilo na 'Tajna ogrlice sa sedam rubina' od Ivone Šajatović i 'Trojica u trnju' od Pavla Pavličića. Ta djela su mene usmjerila na čitanje, a ovo djelo me podsjetilo na djetinjstvo.

Šesteročlana ekipa sastavljena od četiri dječaka i dvije djevojčice nabasa na zagonetku u knjizi Toma Sawyera. Slova koja nestaju i pojavljuju se našu ekipu vode u pravu misteriju. Rješavanjem zagonetki oni nailaze na potpuno novi svijet: na staru knjižnicu za koju su mislili da više ne postoji. U knjižnici ih očekuje demon. Isprva, naša ekipa se boji, ali strah ne može prevladati njihovu odlučnost da izađu iz knjižnice natrag svojim obiteljima.

Ako se želite vratiti u djetinjstvo ovo je pravo djelo za vas. Svaki član ekipe ima svoju osobnost i svoje vrline, svatko ima svoje mjesto u ekipi. Djelo je napisano zabavno i lako se čita; meni je trebalo par sati da knjigu dovršim. Natprirodni elementi djela su zabavni i potpuno novi u hrvatskoj književnosti. Ako ova knjiga dospije u lektire (a trebala bi!), pokazat će djeci da knjige nisu strašne, da svaka knjiga ima ono nešto i da postoji još ovakvih knjiga koje su zabavne, zanimljive i vode vas u novi svijet.

[Josip Labaš]

Objavljeno i na imaginarij.com.