srijeda, 14. studenoga 2018.

NASLJEDNICA VATRE, Sarah J. Maas

Izdavač: Fokus, 2018.
3. knjiga u serijalu Prijestolje od stakla
[eng. Heir of fire


Obožavam ovaj serijal. O-B-O-Ž-A-V-A-M ga!

No, prije no što počnem s recenzijom, jedan mali #funfact o Sarah J. Maas:

na svoj 16. rođendan, Sarah je bila vrlo deprimirana zato što se nikakvo magično biće nije pojavilo i objavilo joj da je ona zapravo Mjesečeva ratnica ili prikrivena vještica i da su sve magične stvari koje je osjećala čitav život stvarne. Čitav je dan provela u depresivnom raspoloženju zbog spoznaje da nije magična niti posebna. Upravo zato je počela pisati o posebnim i magičnim djevojkama.

O, Sarah, kako li si bila u krivu! Stvorivši Celaenu Sardothien, najposebniju heroinu IKAD, i čitav magični svijet 'Prijestolja od stakla', pokazala si nam da si i magična i posebna - kao malo koja autorica do sad. <3

Napisavši 'Prijestolje od stakla' sa samo 16 godina, Sarah je započela jedinstveno književno putovanje na koje se kasnije otisnulo mnogo, mnogo ljudi - ljudi koji su uživali u svakoj etapi tog putovanja. Mladost i neiskustvo bile su dvije značajke koje su se osjetile u prvom romanu ovog serijala, ali nisu mu nimalo oduzele na fantastičnosti i originalnosti, dok je svaki sljedeći roman bio sve bolji i bolji. OK, tek sam na trećem, ali nevjerojatno je koliko je ovaj serijal već u prva tri nastavka napredovao u smislu i stila pisanja i izgradnje likova i same priče. Mogu samo zamisliti (i unaprijed se veseliti tome) koliko će tek sve bolji i bolji biti oni koji dođu poslije.

Celaena Sardothien, kraljeva Ubojica, na početku ovog romana nalazi se pred vrlo važnom zadaćom. Celaena se sprema osvetiti smrt svoje prijateljice, ali prije toga mora riješiti kraljev zadatak koji će ju odvesti na put na kojem se krije i tajna Celaenina podrijetla. Istovremeno, mračne se sile spremaju zauzeti svijet, a Celaena je možda jedina koja ga može spasiti. Ali da bi to učinila, morat će se od kraljevog borca pretvoriti u izdajnicu. Teška su vremena i još teži izbori pred našom najdražom Ubojicom, ali trebamo li uopće sumnjati da će njen izbor biti upravo onaj pravi?

Štošta me iznenadilo dok sam čitala prve dvije knjige ovog serijala, ali ništa me nije moglo pripremiti na iznenađenja koja su me dočekala u ovoj knjizi. U možda najmračnijem nastavku do sada, upoznala sam Celaenu bolje nego ikad prije, vidjela ju u neočekivano ranjivom, ali i ekstremno odlučnom i žestokom izdanju; svjedočila sam otkrivanju drugačije strane mnogih likova za koje sam vjerovala da se moji dojmovi o njima nikako ne mogu promijeniti, te sam vidjela i istražila veći dio fantastičnog svijeta ovog serijala no što je za to bilo prilike u prijašnjim nastavcima. Također, ovaj je nastavak puno više magičan od svojih prethodnika.

Celaena je ovdje jednostavno fantastična. Primorana boriti se i s vanjskim i s unutarnjim demonima, Celaena nam otkriva kako je možda najveći neprijatelj s kojim mora izaći na kraj - ona sama. U Celaeni čuči puno zamjeranja i kajanja zbog stvari koje je morala napraviti u svom životu, bilo da ih je napravila zato što je htjela ili zato što je morala, a ovdje sve te stvari izlaze na vidjelo i prikazuju nam Celaenu u svjetlu u kakvom ju još nismo vidjeli. Svakim korakom koji napravi, Celaena raste kao lik i oblikuje samu sebe u fantastičnu, zapanjujuću heroinu i snažan ženski lik o kakvom je pravi užitak čitati.

Lik koji me u ovom romanu najviše iznenadio je kraljević Dorian, koji mi je bio mrzak od trenutka u kojem sam ga upoznala, ali koji se ovdje pokazao puno drugačijim od onog umišljenog ženskara kakvim sam ga do sada vidjela. Ima i u njemu hrabrosti i potencijala za nevjerojatna djela. I dalje mi nije među najdražim likovima, ali zbog nekih postupaka koje je učinio u ovom romanu, počela sam ga respektirati. (Still #teamChaolena, though. :))

Uz to što ovdje dobivamo priliku istražiti i vidjeti malo veći dio Celaenina svijeta, posebno njenog rodnog kraja, imamo priliku i upoznati nekoliko zanimljivih novih likova. Najzanimljiviji je svakako Rowan, vilenjak koji će imati veliku ulogu u svemu što će se ovdje događati. Tu je također i Celaenin rođak Aedion, te opaka vještica Manon, koji su mi se, iako posve različiti, jednako svidjeli.

Sama je priča jednako zanimljiva i jednako sposobna zarobiti čitatelja kao što je to općenito svojstveno ovom serijalu, ali je ovdje puno razrađenija, dublja, šira i zamršenija no dosad. Karakterizacija likova također je prešla na jedan viši nivo, baš kao i sam stil pisanja. Ovaj serijal kao da nam naočigled raste i sa svakim novim nastavkom postaje sve bolji i sve zreliji.

Budući da je nedavno objavljen završni, sedmi dio serijala, a mi smo tek na trećem, pred nama su još četiri romana kojima se možemo veseliti i koje možemo nestrpljivo iščekivati. Uz znanje da će svaki biti još napetiji, još uzbudljiviji i još bolji od prethodnog, to će iščekivanje biti prava muka. Ali slatka muka. Let the torture begin... :)
________________________

Knjigu kupi ovdje: http://bit.ly/2T8sOXQ