subota, 3. srpnja 2021.

ŠEST VRANA, Leigh Bardugo

Izdavač: Znanje, 2019./Urban Reads, 2016.
1. dio istoimene duologije
[eng. Six of crows
Prijevod: Ira Wacha-Biličić i Damir Biličić/Draško Roganović

Trilogiju 'Shadow and bone' Leigh Bargudo pročitala sam netom prije Netflixove serije i, iako mi se jako svidjela, nisam bila baš posve očarana njome kao većina fanova. Najbolji dio serije bio mi je upravo onaj koji u nju u biti ne spada - Vrane - jer njihova priča nije dio trilogije, već zasebne duologije također smještene u Grishaverse. Kako je S&B dobio svoju TV adaptaciju prije Vrana nikad mi neće biti jasno jer, iako mi je trilogija jako dobra, duologija mi spada u sam vrh fantasya!

Boy oh boy - yes, it's THAT good!

'Šest vrana' priča je o šestero otpadnika, kriminalaca na čelu s karizmatičnim i tajnovitim Kazom Brekkerom, koji se spremaju izvesti pothvat stoljeća - provaliti u mjesto u koje nikome nikada nije uspjelo provaliti, odnijeti otamo nešto jako vrijedno - i otići neprimijećeni. Zvuči suludo, zvuči opasno, zvuči neizvedivo - ali za Kaza i ekipu neizvedivo je riječ koja u njihovom rječniku ne postoji.

Kazova šesteročlana ekipa, pri tom, homogena je samo naizgled, jer svatko od njenih članova u pothvatu sudjeluje iz nekog svog razloga; pri tome neki dobrovoljno, a neki uz -hm- dodatni poticaj i nagovor. Osim Kaza, ekipu čine Inej - majstorica prikradanja koju ne zovu nizašto Utvarom, Jesper - vrstan strijelac koji može pogoditi doslovno bilo što u bilo kojoj situaciji, Nina - griša s moćima srceparatelja, Matthias - nekadašnji lovac na griše, i Wylan - stručnjak za eksplozive i Kazovo -hm- dodatno oružje.

"Kockar, robijaš, zabludeli sin, izgubljena Griša, sulijska devojčica koja je postala ubica i dečak iz Bureta koji je postao nešto još gore."

Naoružani svim vrstama oružja, ali, prije svega, voljom, željom - i beskrajnom dovitljivošću, ovih šest vrana krenut će u opasnu pustolovinu izvođenja najluđe pljačke u povijesti.

Uz pregršt akcije, pustolovine, prevrata, opasnosti, pametnih i zabavnih dijaloga, u ovom romanu upoznat ćete nevjerojatnih šest likova, koji će vas posve oboriti s nogu. Ne sjećam se koji roman prije ovog sam pročitala, a da su mi se baš svi likovi unutra svidjeli. Kaza naprosto obožavam, ali jednako mi je drag i ostatak njegove družbe kriminalaca i otpadnika. Svih 6/6.

Trilogija 'Shadow and bone' i Netflixova serija bavili su se nekim dijelovima Grishaversea, pretežno Ravkom, dok nas Vrane vode malo južnije i malo sjevernije, od mračnih ulica Ketterdama do ledenih prostranstava Fjerde i blistave bjeline Ledenog dvorca. Sa Vranama ćete se provlačiti kroz najstrože čuvane zatvore, puzati kroz opasne dimnjake, ploviti nemirnim morima, klizati se ledenim stazama, obijati najzahtjevnije brave i ulaziti u najskrivenije prostorije, otkrivajući najzanimljivije tajne. Svaki je korak na tom putu potencijalno opasan i potencijalno smrtonosan, no dok uz sebe imaš ovakvu ekipu, hrabrosti ti ne manjka.

Koja bi ocjena bila prikladna za 'Šest vrana'? Čista petica, svakako.
Ne - zapravo, neka ta ocjena bude primjerenija nazivu i duhu ove knjige: čista šestica! 

__________________________________

Kako do knjige: 

RH - https://bit.ly/3jGCwjN

RS - https://bit.ly/3qHXn7U