subota, 27. siječnja 2024.

HI-FI, Nick Hornby

Izdavač: Vorto Palabra, 2023.
[eng. High fidelity]
Prijevod: Vladimir Cvetković Sever 

Koliko volim knjige Nicka Hornbya? Pa, skoro sve sam ih pročitala, i sve su mi u rasponu od dobrih do odličnih. Dobra mi je bila čak i njegova 'Nogometna groznica', koja je u biti skup eseja o navijanju za Arsenal. A ja uopće ne volim Arsenal. Ni navijanje. Niti nogomet, kad smo već kod toga. Štoviše, hejtam nogomet! Eto koliko volim knjige Nicka Hornbya.

'Hi-Fi' sam pročitala prije ravno deset godina, kaže Goodreads, i mislim da mi je to bila jedna od prvih Hornbyevih knjiga. Ne sjećam se koja je točno bila baš prva prva, ali znam da sam se instantno zaljubila u njegov stil pisanja. (Čak i kad bi pisao o nogometu, haha.)

'Hi-Fi' je roman o ljubavi i pločama. Ili, o vezama i opsesiji jednim hobijem.

Rob je vlasnik trgovine pločama i poduže liste spektakularnih prekida s djevojkama. Najnovija djevojka na toj listi - koja ipak nije baš na listi - je Laura. Pa iako je usredotočen na sve dobre stvari nakon prekida, kao to da sada može raditi što god želi i slušati što god želi, iz nekog razloga Rob je zapeo u mjestu i ne može nastaviti dalje sa životom. Je li moguće da je Laura ona prava? Naravno da ne, Rob se nikako zapravo ne želi vezati. Ili?

Propitkivanjem samog sebe, svojih postupaka, prekida i bivših veza, uključujući najfriškiju, Rob propituje smisao ljubavi, vezanja, dijeljenja života s nekim i razloga zašto baš s tim nekim. A sve to u ritmu dobre glazbe i zvuka okretanja ploča.

Znate onaj osjećaj koji u vama izazove zvuk neke najdraže pjesme? Što ako je ista stvar i s osobama? Neke su prolazne, neke su pamtljive, neke su za vječno preslušavanje.

"E pa eto, ja bih htio da mi život bude kao pjesma Brucea Springsteena. Barem jedamput. Znam da nisam born to run, znam da cesta Seven Sisters nimalo ne sliči Thunder Roadu, ali osjećaji ne mogu biti baš toliko različiti, zar ne?"

'Hi-Fi' je duhovit i iskren roman koji se bavi temama života, ljubavi i smisla svega toga. U njegovim likovima lako je pronaći ljude koje poznajemo, pa i sebe same, a njegova je priča ona koja će nam svima biti dobro poznata. Ispričana u prepoznatljivom stilu Nicka Hornbya, u koji vas pozivam da se zaljubite. Lako je, vjerujte mi. ;) 

____________________________________

Kako do knjige: https://znanje.hr/product/hi-fi/478558