srijeda, 6. siječnja 2016.

ŽELJEZNI ISPIT, Holly Black i Cassandra Clare

Izdavač: Egmont, 2014.
1. knjiga iz serijala Magisterium
[eng. The iron trial]


Jel to Cassie ima novu knjigu? I nije o sjenolovcima?
I ja sam se začudio, Ana, ali glavni lik se zove Call, a njena heroina je Clary. Imena im započinju istim slovom - ne, to ne može biti slučajnost, Call je sigurno sjenolovac.

Ali ipak nije. On je čarobnjak. Odrastao bez majke, sam s ocem koji je mrzio sve u vezi s magijom, pa je Call isto zamrzio magični svijet. I učinit će sve u svojoj moći da ne upadne u Magičnu školu zvanu Magisterium. Ali on ipak upadne. U šoku ste, jelda? Ni ja to nisam očekivao.

U Magisteriumu Call upozna Tamaru i Aarona i njih troje krenu u pustolovinu života, otkrivajući tajne špilja Magisteriuma, kao i tajne o sebi.

Ovo djelo je obilježilo moju 2015.godinu i to je bila zadnja knjiga za moj Goodreads challenge. Ne, ne morate pljeskati, stvarno, možda samo koju minutu, dok ću vam ja mahati kao da sam Kraljica Engleske koja je osvojila Oscar.

Ova knjiga nije razočarala. #thankGod #noregrets

Već dugo nisam čitao knjigu o magiji. Osim naravno Harry Potter serijal.
I ne, Ana, ovo nije Harry Potter, ovo je potpuno drugačija priča o dječaku koji dolazi u svijet magije i cijeli svijet mu se okrene naglavačke. Vidiš, ništa slično.

Ali ovo je ipak i nešto novo. Školovanje traje pet godina i postoji pet razreda (Željezna godina, Bakrena, Brončana, Srebrena i Zlatna), te se u njima uči kako crpiti magiju iz pet elemenata.

Da dobro ste čuli. Pet elemenata, a peti je kaos! S tim da kaos može kontrolirati samo Makar. I ne, Ana, Call nije Makar. Ali ono što Call jest me oduševilo.

Sada ću malo o stilu pisanja. Pitanje broj jedan: Kako funkcionira Dual authorship? Ja nemam blage veze, nula. Ovdje nema zamaranja sa detaljima, kako inače Cassie zna pretjerati (npr. opisivati pločice na trećem katu, a radnja je vani). Valjda je tu Holly imala svoje prste.

Priča je stvarno straight foward i jedva čekam kako će se zahuktati.

[Josip Labaš]