četvrtak, 13. listopada 2022.

TEŠKI OSJEĆAJI, Liz Fosslien & Mollie West Duffy

Izdavač: Stilus knjiga, 2022.
[eng. Big feelings]
Prijevod: Vjekoslav Čulo

Na ljestvici najprodavanijih naslova publicistike, self-help literatura uvijek zauzima bar nekoliko, ako ne i više od polovice mjesta. Logično, jer ljudi uvijek traže odgovore na pitanja kako da se osjećaju i promijene svoje živote na bolje. Ja osobno rijetko posežem za self-help naslovima, uglavnom iz razloga jer ih je mnogo, baš mnogo, na istu foru - samo misli pozitivno i sve će se posložiti samo od sebe (aha, kako da ne) - i zato jer sam u vezi autora čiji je profesionalni naziv 'life-coach' ili nešto slično, najblaže rečeno, sumnjičava.

No, iz mora popularnih self-help naslova, povremeno ispliva i neki kojeg itekako vrijedi upecati - a ovo je jedan od njih.

Liz i Mollie nisu psihologinje po struci, ali ono što razlikuje njihovu knjigu od mnogih slične tematike je to što za svako istraživanje, teoriju i citat iznesen u ovoj knjizi postoji referenca na izvor. I same se noseći s teškim osjećajima o kojima pišu, autorice su ovdje podijelile svoja vrlo osobna iskustva, riječi i mišljenja stručnjaka te drugih ljudi sa sličnim iskustvima, iznoseći problematiku koju sa sobom nose teški osjećaji i dajući nam smjernice kako se s njima (lakše) nositi.

Neizvjesnost, uspoređivanje, ljutnja, izgaranje, perfekcionizam, beznađe i žaljenje sedam su vrsta teških osjećaja od kojih je svaki dobio svoje zasebno poglavlje. Za svaki od ovih osjećaja autorice prvo iznose uvriježene mitove, daju nam svoja i iskustva ljudi koja su prikupile istražujući za ovu knjigu, te prijedloge i korake kako prevladati svaki od teških osjećaja, kada nas obuzmu.

Važno je reći da ne postoji čarobna formula i set magičnih koraka nakon kojih ćete se odmah uspješno naučiti nositi s osjećajima poput beznađa, ljutnje i neizvjesnosti, ključ je u malim koracima - prvoj pomoći za trenutke u kojima, obuzeti nekima od ovih osjećaja, podlegnemo strahu i panici.

Dobar dio teških osjećaja opisanih u ovoj knjizi i sama sam iskusila, i s nekima od njih mi se i dalje jako teško nositi. Nisam postala stručnjak nakon čitanja, nikako, ali mogu reći da mi je ova knjiga pomogla da malo bolje razumijem što mi se događa i znam kako pokušati spriječiti da me napadaji panike tim izazvani skroz ne pojedu.

Ono što mi se također svidjelo je to što knjiga nije suhoparna i nije ju teško čitati. Upotpunjena simpatičnim (ali pametnim!) ilustracijama, ona je i ozbiljna i zabavna nekako u isti mah, poučna, ali i suosjećajna. Za razliku od mnogih knjiga u kojima nas autori pokušavaju na nešto navesti dijeleći osobna iskustva kako su to nešto postigli, za ovu knjigu i njene autorice cijelo sam vrijeme imala osjećaj kako zbilja znaju i razumiju to o čemu pričaju.

U današnjim vremenima potresa, krize, korone, rata, inflacije, i, općenito, totalne neizvjesnosti - odgovor na pitanje kako biti okej i kad ništa oko nas nije okej - zlata vrijedi. Mnogi će ga pokušati dati, rijetki će - po meni - u tome uspjeti, a Liz i Mollie spadaju u te rijetke. Od mene - preporuka! 

__________________________________

Kako do knjige: https://bit.ly/3EDBWOl