nedjelja, 14. veljače 2016.

MARSOVAC, Andy Weir

Izdavač: Algoritam, 2015.
[eng. The Martian]


Ajme. Dva tjedna se borim sa Marsovcem.

Inače mi je rutina: spavaj, posao, jedi kad stigneš, pij puno kave. U vlaku pokušaj ne zaspati, ajdee, samo dva poglavlja.

Kako vodim uzbudljiv život.

Mark Watney me u tome šiša. Level sarkazma nam je isti, ali on je na Marsu, svaki dan mu je preuzbudljiv. Probudi se, jede, računa, smišlja i popravlja, osuđuje disco glazbu i serije iz 70-tih. Pokušava smisliti plan kako preživjeti 4 godine na Marsu.

Knjiga je vrh. Iako vas od početka gađa informacijama i novim nazivima, što idete dalje, to je sve bolje.

Mark nije solo lik u ovom romanu. Upoznajemo također i najpametnije ljude iz NASA-e i Markovu posadu. Svaki lik je okarakteriziran, duhovit i nezamjenjiv. Nitko nije višak, svi su maleni kotačići koji guraju Marka ka spasu.

Mark je priča za sebe. Volim tog čovjeka, jednostavno mu se divim. Da mi je bar frend, on bi kužio moj sarkazam. I ja njegov. I nitko ne bi bio uvrijeđen.

Napetost knjige stalno raste. Stalno nas pere strah: što ako nešto pođe po zlu, što kad pođe po zlu, kako će se sad taj sretnik spasiti?

Da mi Goodreads challenge nije 70 knjiga ove godine (a ja ih pročitao dvije) pročitao bih Marsovca opet. Oduševio me.

Kratka analiza, ali slatka, kazah vam sve što trebate da znate. Ne želim vas pripremiti za ovu knjigu, samo ju pročitajte.

Knjiga me nasmijala, razljutila, naježila i opet razljutila, nasmijala i tako u krug. Lepeza raspoloženja.

Samo ju pročitaj. Ti koji ovo čitaš, pročitaj Marsovca. Ako ti bude loš, pročitaj ga opet. Ne može ti biti loš. Samo dobar, predobar, najbolja stvar na svijetu.

Stoga pojedi hamburger, pizzu, jabuku, ananas, opremi se tekućinom, zatvori se u sobu, podrum, wc i pročitaj Marsovca.

Just do it. You gotta.

[Josip Labaš]