srijeda, 19. travnja 2023.

ŽENA VREMENSKOG PUTNIKA, Audrey Niffenegger

Izdavač: Profil, 2022.
[eng. The time traveller's wife]
Prijevod: Dragana Vulić Budanko

Započnimo recenziju funfactom: ovaj je roman objavljen prije ravno dvadeset godina. (Wow!) Na hrvatskom je objavljen 2005., a do danas je doživio već nekoliko izdanja, od kojih posljednje prošle godine, u novom, osvježenom formatu. Pročitala sam ga davno, ne sjećam se više ni točno kada, ali sjećam se osjećaja koji me pratio dok sam ga čitala, i toga da mi se baš jako svidio.

Henry i Clare, glavni likovi ovog romana, pričaju nam svoju ljubavnu priču - priču koja bi bila posebna i sama po sebi, ali ima još jednu, dodatnu posebnost. Naime, Henry je putnik kroz vrijeme. U Clareinom životu pojavi se iznenada, u trenutku u kojem je ona još djevojčica, a otada se povremeno pojavljuje i nestaje. Budućnost, prošlost i sadašnjost izmjenjuju se zajedno s dobnom razlikom u kojoj se Clare i Henry u različitim trenucima u vremenu nalaze, a kroz te sudbonosne susrete, razvit će se jedna divna, bezvremenska ljubavna priča.

Može li ljubav Clare i Henrya pobijediti sve izazove i opasnosti koje nosi njegovo putovanje kroz vrijeme? Ovaj roman u potpunosti odgovara na ovo pitanje, iz svih mogućih aspekata, a ono što je zanimljivo je to da Henry, kao vremenski putnik, nije onaj koji je najviše u fokusu pitanja koja ovaj roman postavlja, već je to upravo Clare, kao njegova žena. Dok Henry dolazi i odlazi, pojavljuje se i nestaje, što preostaje Clare činiti? Čekati ga, pitati se, strahovati hoće li se uopće vratiti...? Veza Clare i Henrya je poput veze na daljinu, uz tu dodatnu komplikaciju da dvoje ljudi u ovoj priči ne razdvaja samo prostor, već i vrijeme.

Ono što ćete se sigurno zapitati čitajući ovaj roman je i to je li Clareina ljubav prema Henryu uvjetovana upravo time što ga je upoznala u tako ranoj dobi, i što je cijelo vrijeme očekivala da će ga kasnije ponovno sresti. Kada već znaš dio svoje budućnosti, postaje li ona samoispunjavajuće proročanstvo koje nesvjesno ispunjavaš ili bi se ionako dogodila baš tako kako jest? 'People fall in love in mysterious ways', otpjevao bi Ed Sheeran. Možda je putovanje kroz vrijeme samo jedan od tih misterioznih načina. :)

Što god bilo to što je privuklo Henrya Clare, i obrnuto, započelo je jednu od najljepših ljubavnih priča koje sam ikada pročitala. Lijepa priča, lijepo napisana, u kojoj sam uživala čitajući je, a i uvijek je se rado sjetim.

Podsjetila sam se ove priče i u relativno nedavno pogledanoj prvoj sezoni serije snimljene prema ovom književnom predlošku, koja me baš oduševila. Postoji i ranije snimljen film, koji mi nikada nije bio ni sjena knjige, dok je, po meni, serija knjigu prikazala baš onako kako treba. A i odabir glumaca je savršen, Rose i Theo su u potpunosti, baš baš savršeni Clare i Henry.

Iako tvrdim da su ljubavni romani oni koji najmanje volim čitati (što i je i nije baš skroz točno - ono što ne volim oni su tipski, baš žanrovski ljubići koji su svi jedan drugome nalik, i tzv. (a vrlo popularni) seksići), neki od najdražih mi romana općenito upravo su takvi. A ovo je sasvim sigurno jedan od njih. <3

____________________________________

Kako do knjige: https://bit.ly/3Lccpyz