utorak, 20. kolovoza 2024.

SRCE DIVLJE I LOMNO, Brigid Kemmerer

Izdavač: Sonatina, 2021.
2. knjiga Cursebreakers serijala
[eng. A heart so fierce and broken]
Prijevod: Ana Briški Đurđevac 

Nakon što je konačno poništena kletva koja je tako dugo mučila kraljevstvo Emberfalla, pogotovo kraljevića Rhena te Greya, njegovog zapovjednika straže, nad Emberfall se, umjesto blagostanja, nadvijaju nove nevolje.

Glasine o postojanju drugog nasljednika prijestolja, koji, k tome, raspolaže i magijom, sve se više šire, zbog čega Emberfallu ne prijeti samo vojni udar suparničkog kraljevstva sa sjevera, već i mogući građanski rat. Grey je jedini kojem je poznata tajna o tajanstvenom drugom nasljedniku, no, ako ta tajna izađe na vidjelo, teško je reći hoće li Emberfallu donijeti spas ili propast. Spas bi se mogao pronaći u savezništvu sa sjeverom, čija kraljevna Lia Mara žarko želi postići mir, ali njenoj majci i sestri draža je uporaba sile i manipulacije od poštenih pregovora. I dok svatko od aktera ove priče na svoj način pokušava učiniti ono što je ispravno (ili ono što će mu donijeti korist), dva su kraljevstva sve bliže opasnom rubu nemilosrdnog rata...

Fantastična priča Brigid Kemmerer, koja je započela kao svojevrsni re-telling bezvremenske bajke o ljepotici i zvijeri, proširila se i narasla do još fantastičnijih razmjera. Ljepotica i zvijer - odnosno Rhen i Harper, glavni likovi prvog romana - ovdje su dobili nešto sporedniju ulogu, dok je fokus priče pao na Greya. Grey mi je i u prvom dijelu bio jedan od najdražih i najintrigantnijih likova, tako da mi je baš drago da je dobio priliku da proširi svoju priču i zasja u punom sjaju. (Iako, ovdje će se više mučiti i boriti nego baš sjati, ali nema veze. :))

Rhen i Harper, s druge strane, u ovom mi se nastavku sve manje sviđaju. Rhen se, nažalost, pretvorio u potpunog idiota, dok je Harper svedena na nekoga tko samo stoji sa strane i promatra, čak i kada se nikako ne slaže s onim što promatra, što je posve oprečno onoj odlučnoj, domišljatoj i - pa, prilično badass - heroini koju sam upoznala u prvom dijelu. Srećom, tu je Lia Mara, koja će vješto i srčano preuzeti napuštenu štafetu badass heroine i pobuniti se protiv svega što je čitav život tjerana da radi i vjeruje, i to na sebi svojstven način.

Još je tu nekoliko likova koji su se okupili oko Greya i pokazali se sjajnima, neki već poznati otprije, poput Harperinog brata Jakea i njegovog dečka Noaha, a neki novi - poput skravera Iisaka, neobičnog magičnog stvorenja, i Tycha, dječaka s kojim se Grey (nevoljko) zbliži i zauzvrat zasluži njegovu vječnu odanost. Sve sam ih odreda zavoljela. <3

Iskreno, ne znam zašto mi je toliko trebalo da nastavim čitati ovaj serijal, jer mi je prvi dio bio toliko dobar da sam ga samo htjela što prije progutati, ali tako se to nekad poklopi. Ovaj mi je nastavak jednako dobar, uživala sam čitajući ga i jednako sam ga brzo progutala. Fantastičan je, magičan, napet i baš baš odličan. Čak i kada na scenu stupi nesnosni Rhen ili još nesnosnija kraljica Karis Luran.

Ako još niste bili u Emberfallu, a volite fantastične, romantične i magične priče, toplo preporučam. Neću ponoviti pogrešku predugog čekanja na idući nastavak. Idem odmah dalje. :)

_______________________________________________

Kako do knjige: https://sonatina.hr/proizvod/knjige/knjizevnost/romani-knjizevnost/knjizevnost-za-mlade/srce-divlje-i-lomno/