ponedjeljak, 27. veljače 2023.

MOJA ČUDESNA ALEJA, Lea Brezar

Izdavač: Dhar media, 2023.

Ova me knjiga podsjetila na 'prozu koja liječi' kakvu pišu Lari Mari. Istraživanje psihologije likova koji se i sami kroz priču pokušavaju pronaći, tj. pokušavaju pronaći smisao u svom životu i tragedijama koje su ih zadesile čini ovaj roman svojevrsnim self-help romanom, self-help priručnikom i romanom spojenim u jedno.

Nažalost, ovo je ujedno i tip literature kakav me rijetko uspije oduševiti, a ni ovoj čudesnoj aleji to nije uspjelo.

Radnja mi je zvučala zanimljivo: Krešo, udovac koji je netom izgubio suprugu, pronalazi kutiju pisama koja je njegova supruga čuvala i za koja mu nikada nije rekla. Neočekivano, autorica pisama je Krešina ljubavnica. Krešo nije znao da je njegova supruga uopće imala pojma o njegovoj aferi, zbog čega uz gubitak sada osjeća i neopisivo žaljenje, kao da ju je dodatno izdao. Također, prije no što je umrla, supruga mu je rekla i da je sada slobodan. No, Krešo je zapeo u vrtlogu žaljenja i krivnje i ne zna što bi zapravo s tom slobodom. Konačno pronašao ljubav koja mu je čitavo vrijeme izmicala? Smisao?

Iako je knjiga relativno kratka i unatoč tome što me radnja u početku zainteresirala, nije joj uspjelo zadržati mi pažnju. Nisam se uspjela povezati s likovima niti uživjeti u Krešinu potragu sa smislom. Krešo mi je bio jako naporan, sva ta njegova putovanja bez kraja i konca i traganja za nečim što ni on sam ne zna što je... nije me uspio dovoljno zainteresirati da ga uopće poželim shvatiti. Isto je i s ostatkom likova, niti jedan me se nije posebno dojmio, niti je u meni probudio želju da doznam cijelu njegovu ili njezinu priču.

Roman postavlja određena pitanja o monogamnoj ljubavi i o tome koji je pravi trenutak da se s nekim upustiš u vezu. I što kada svojim postupcima povrijediš druge ljude do kojih ti je stalo? Treba li zbog krivnje odbaciti ono što te zapravo čini sretnim ili prihvatiti pogreške koje možda i nisu bile toliko pogrešne? Zanimljiva su to pitanja, ali roman me nije uspio zaintrigirati i uvući u priču da poželim saznati koje odgovore na njih daje. Čitala sam ga mehanički, tek toliko da dođem do kraja. Ima nekih jako lijepih rečenica, ali fali mi 'ono nešto' zbog čega u čitanju tih rečenica uživaš, a ne samo prelaziš pogledom preko njih. Neke knjige za neke čitatelje jednostavno nemaju 'ono nešto', a ova to nije imala za mene.

Ovaj roman i ja, nažalost, nismo uspjeli 'kliknuti'. Svatko ima neku svoju rutu kojom najviše voli šetati, pretpostavljam. Ova aleja za mene nije bila dovoljno čudesna. Možda će netko drugi više uživati šećući njome. 

_________________________________

Kako do knjige: https://bit.ly/3xTmBor