ponedjeljak, 1. srpnja 2019.

ONA IZMEĐU NAS, Greer Hendricks & Sarah Pekkanen

Izdavač: Znanje, 2018.
[eng. The wife between us] 

 
"Dok budete čitali ovaj roman, vjerovat ćete da je to samo još jedna knjiga o ljubomornoj bivšoj ženi. Pomislit ćete da je ta bivša opsjednuta onom koja ju je zamijenila – mlađom ljepoticom koja se upravo priprema za vjenčanje s muškarcem kojeg obje vole. Pretpostavit ćete da je prva žena bila užasna i da se muž s pravom od nje rastao. Vjerovat ćete da shvaćate motive, prošlost i anatomiju ovog zamršenog ljubavnog trokuta. Ali bit ćete u zabludi. Stoga nemojte ništa ni pretpostavljati."

Kad krenete čitati neku knjigu, makar s njome bili upoznati samo preko naslovnice, pretpostavit ćete neke stvari. Pretpostavit ćete o čemu se radi, bar otprilike.

Pročitavši sinopsis s korica ovog romana, pretpostavila sam da ću o njemu pomisliti točno ono što je u sinopsisu navedeno da ću pomisliti, nakon čega sam pretpostavila da, ok, očito tu ima neke veće zapetljancije pa sam počela čitati s pretpostavkom da nitko od likova nije onakav kakvim se predstavlja. Da, to je bila sigurna pretpostavka. Ali, tijekom čitanja, još sam dvaput pretpostavila u kojem smjeru ide ova priča i zaista sam mislila da sam sve skužila.

Noup.

Ova je priča toliko zapetljana i zamršena da, doista, sve pretpostavke padaju u vodu.

Priču naizmjence pričaju Vanessa i Nellie. Jedna je ostavljena bivša supruga, druga je buduća mladenka. Ono što im je zajedničko je muškarac koji je jednoj već bio, a drugoj će tek postati suprugom. I dok se Vanessa teško nosi s razvodom i koleba u svojoj odluci da nešto učini kako bi spriječila novi brak svog bivšeg supruga, Nellie plovi na oblačiću sreće zaljubljene žene koja će se uskoro udati za muškarca kojeg obožava. Trenutak u kojem se priča ove dvije žene sretne, trenutak je koji će cijelu tu priču preokrenuti naglavce.

Mučila sam se malo u početku čitanja ove knjige. Ponijela me početna radoznalost, ali kako sam upoznavala dvije žene i dvije priče, radnja je cijelo to vrijeme više-manje stagnirala i povremeno sam čak gubila interes, razmišljajući da li da uopće nastavim čitati. A onda sam došla do kraja prvog dijela knjige, koji je uzeo čitavu tadašnju priču koju sam čitala, zgužvao ju u lopticu, protresao i zatim rastresao i ono što je izašlo van kad se ta loptica izravnala bila je posve drugačija priča od one koju sam mislila da čitam.

A onda se to ponovilo još par puta, s najluđom i najneočekivanijom promjenom na samom kraju.

I zato sam (a i zato jer nisam tip koji samo tako odustaje), nastavila čitati i negdje u tom procesu se doista i zainteresirala i za priču i za likove. Naime, ovo je roman u kojem radnja sporije teče, roman u kojem je potrebno nešto više vremena da se doista uživite u ono što čitate. Da, pun je nevjerojatnih obrata, ali oni nisu raspoređeni na mjesta na kojima se uobičajeni cliffhangeri nalaze u većini trilera. Ali zato, jednom kad naletite na jedan, on vas natjera da se zapitate: jeste li stvarno do sada čitali ono što ste mislili da čitate?

Tko je zapravo ta 'ona između nas' i tko su Vanessa i Nellie i kako su njihove priče povezane (izvan onih očitih razloga)?

Mislite da biste uspjeli pretpostaviti odgovor na ova pitanja? Pa, svakako možete pokušati. ;) 
 
________________________
 
Kako do knjige: http://bit.ly/2XdlaMN