srijeda, 24. siječnja 2024.

WONKA, Sibéal Pounder, Paul King & Simon Farnaby

Izdavač: Znanje, 2023.
Prijevod: Jelena Pervan 

Willy Wonka jedan je najupečatljivijih likova Roalda Dahla, a i dječje književnosti uopće. Tvorca genijalne tvornice čokolade na filmsko su platno i TV ekrane prenijeli već mnogo puta, a uloga pamtljivog osobenjaka u ljubičastom kaputiću ostala je jedna od najzapamćenijih u opusima i Genea Wildera i Johnnya Deppa, a odnedavno će to biti slučaj i kod Timotheea Chalameta.

Nisam još gledala Wonku, iako namjeravam, pa ne znam kakav je film. Uobičajen je postupak da se filmovi snimaju prema knjigama, no ovaj je roman zapravo napisan prema filmu, tj. filmskom scenariju. Inače sam skeptična kod ovakvih djela, no, moram priznati da me ovaj roman baš ugodno iznenadio. Nije to, dakako, Roald Dahl, ali nije ni loše. Nimalo.

Charliejeva tvornica čokolade i lik njenog osnivača, Willya Wonke, nadahnuo je mnoge, pa tako i tvorce filma Wonka. Ideja iza filma, scenarija, i ove knjige, bila je ta da prikažu kakav je bio Willyev život prije no što se proslavio kao čudesni čokolatijer, i što ga je dovelo do toga da uopće stvori tvornicu čokolade.

Priča je koja je iz ove ideje nastala doista je divna, zanimljiva, maštovita i pustolovna, a sadrži sve ono što romane Roalda Dahla čini tako osobitima - specifičan humor, raznolike neobične i luckaste likove, nemoguće pothvate, čudesne ideje i još čudesnije provedbe tih ideja u djelo. Magija Roalda Dahla, iako on sam nije ovu knjigu napisao, u njoj je itekako prisutna. Mogli bismo možda reći da je ovaj roman neka vrsta fan-fictiona, i to zbilja, zbilja dobrog.

Kao što sam već spomenula, film još nisam pogledala, ali još dok se samo pričalo o tome da bi Timothee Chalamet trebao utjeloviti mladog Wonku, pomislila sam kako nisu mogli odabrati savršeniju osobu za tu ulogu, tako da mislim da će mi se svidjeti, kakav god da jest. Roman mi se doista svidio. Willy je, baš kao i njegov autor, nepresušan izvor maštovitih dogodovština - trebalo je još barem jednu ispričati. 

______________________________________

Kako do knjige: https://znanje.hr/product/wonka/472061