Izdavač: Fraktura, 2012.
 [šved. Strindbergs stjärna]
 Erik Hall, rekreativni ronilac, prilikom zarona u jedan od napuštenih 
švedskih rudnika pronalazi truplo muškarca, vrlo dobro očuvano, za koje 
se kasnije ispostavi da je staro preko stotinu godina. Hallov pronalazak
 velika je vijest u medijima, a sam Hall uživa u slavi koju mu je njegov
 pronalazak donio. No, postoji jedna stvar koju Hall nije otkrio 
policiji, ni ikome drugome, a ta je da je na dnu rudnika uz leš pronašao
 još nešto - tajanstveni simbol ankh, izrađen od nepoznatog metala. 
Želeći se nekome povjeriti, Hall dogovara susret sa Donom Titelmanom, 
poznatim povjesničarom i simbologom, koji bi mu možda mogao objasniti 
značenje simbola kojeg je pronašao. Na nesreću, Hall prije Titelmana 
primi drugog tajanstvenog posjetitelja, a u vrijeme kad Titelman konačno
 stigne na mjesto sastanka, Hall je već mrtav - ubijen. 
 Policija
 smatra Titelmana glavnim sumnjivcem za umorstvo Halla, a dok Titelman, 
uz pomoć žene koja se tajanstveno pojavila odmah nakon njegovog uhićenja
 i proglasila se njegovom odvjetnicom, pokušava dokazati da on nije 
ubojica, u cijelu priču upliću se i neki misteriozni tipovi iz njemačkog
 veleposlanstva, a samog Titelmana također, čini se, netko pokušava 
ubiti. Sve je, izgleda, nekako povezano sa simbolom koji je Hall 
pronašao u rudniku, a kojeg je Titelman neopazice uzeo iz Hallove kuće 
kad je došao na sastanak s njime i otkrio da je ovaj mrtav; simbolom 
koji je nekako povezan s njemačkim nacistima i nestalim švedskim 
istraživačima iz 1896. Pokušavajući ostati na životu, Titelman i njegova
 odvjetnica trude se otkriti pravog ubojicu Erika Halla, kao i 
razriješiti i misteriju simbola iz rudnika.
 U ovom zanimljivom 
romanu isprepliću se povijest i fantastika. Glede povijesti, dio 
povijesti s kojim su povezani događaji u ovoj knjizi je 2. svjetski rat,
 konkretnije vladavina Hitlera i nacista, no glavni fokus ipak je na 
onom fantastičnom dijelu, otkrivanju značenja tajanstvenog simbola ankha
 i toga tko stoji iza smrti ronioca koji ga je pronašao. Postojanje 
tajnog bunkera koji je Hitler dao izgraditi, a o kojem se nagađa i 
teoretizira u mnogim književnim djelima koja se bave nacistima i 
njihovom ostavštinom, ovdje je dovedeno u vezu s natprirodnim elementima
 i misterioznim simbolima koji te elemente pokreću.
 Glavni lik, 
Don Titelman, gotovo je kopija Dan Brownovog Roberta Langdona. Obojica 
se bave simbolima, u kasnim su srednjim godinama života, samci, 
posvećeni svojem poslu, bez ičeg značajnog u njihovim privatnim 
životima. Razlika je samo u tome što Titelmana prate neka mučna sjećanja
 iz prošlosti i djetinjstva koje je proveo s bakom židovkom, koja je 
bila zatočenica u koncentracijskom logoru, zbog kojih je postao ovisnik o
 tabletama. Kroz Titelmanova prisjećanja na njegovu baku i priče koje mu
 je pričala o svom zatočeništvu, doznajemo ponešto o surovosti života u 
koncentracijskim logorima i grozotama koje su zatočenici morali 
proživljavati iz dana u dan pod nacistima. Bakine priče utjecale su na 
Titelmana u toj mjeri da se specijalizirao baš za nacističke simbole i 
obilježja, i postao stručnjak u tom području.
 Sličnosti s 
Brownovim trilerima ne prestaju samo na glavnom liku, i žanru - 
triler-misteriji - već se ogledaju i u radnji: i ovdje se pojavljuje 
ženska suputnica koja pomaže glavnom liku u nastojanju da nađeni (moćni)
 artefakt ne padne u pogrešne ruke, pri čemu njih dvoje razvijaju 
međusobnu naklonost, jureći po različitim gradovima i mjestima 
pokušavajući spriječiti potencijalnu apokalipsu. Ipak, unatoč svim 
sličnostima, radnja ostaje originalna, napeta i zanimljiva, a ona 
nadnaravna crta koja se ovdje pojavljuje ono je što poprilično razlikuje
 romane ovih dvaju pisaca.
 Puno je toga ovdje povezano, 
povijesnog i fantastičnog, i zanimljivo je gledati kako se svi ti 
aspekti romana međusobno isprepliću tvoreći posve nevjerojatnu priču, 
kakvu u početku čitanja ne bi mogli ni zamisliti. Utrka s negativcima, 
koji su Titelmanu i njegovoj odvjetnici neprestano za petama, te utrka s
 vremenom nakon što se otkrije priroda simbola kojeg je Erik Hall 
pronašao u rudniku održavaju neprekidnu napetost i ne dopuštaju vam da 
prekinete s čitanjem. Jedino što me mrvicu razočaralo u cijeloj priči, 
je njen kraj, za koji imam dojam da se nekako odvio prebrzo i ostao 
mrvicu nedorečen. A ono što me malo začudilo je opće čuđenje svih likova
 kod susreta s pronađenim simbolom ankha, koji kao da taj simbol (baš 
njegov izgled, ne njegovu tajnovitu prirodu) nisu nikada prije vidjeli 
niti čuli za njega, a radi se ipak o prilično poznatom egipatskom 
simbolu vječnog života, za koji vjerujem da je široko poznat većini 
ljudi.
 Ako volite Brownove trilere s Robertom Langdonom, vjerujem
 da će vam se svidjeti i ovaj Wallentinov s Titelmanom. Također, ako 
uživate u otkrivanju misterioznih simbola i tajnovitih dijelova 
povijesti, u koje je umiješano i malo fantastike, preporučam.
