ponedjeljak, 8. lipnja 2015.

DUDOV SVILAC, Robert Galbraith

Izdavač: Mozaik knjiga, 2015.
2. knjiga u serijalu o Cormoranu Strikeu
[eng. The Silkworm]


Strike i Robin su se vratili. Ponovno je mjesto radnje veliki London i njegove ulice i pabovi, a ovaj put slučaj je zanimljiviji nego prije.

Strike koji je valjda slab na ljude koji ne mogu platiti njegove usluge odbija bogatog klijenta zbog Lenore Quine koja želi svoga muža pisca Owena natrag doma. Owen je imao naviku nestajati, ali bi se uvijek vratio. Ovoga puta se nije vratio - barem ne živ. Strike kroz svoje veze u cijelom Londonu saznaje za posljednju knjigu Owena zvana Bombyx Mori (Dudov svilac) u kojoj je Owen opisao sve tajne njegovih kolega, žene i ljubavnice. Opisao ih je ružno, ali dovoljno da svi shvate o čemu se radi. I Owen je sada nađen mrtav isto kao i njegov lik u knjizi. Od svih opisanih u knjizi tko je pravi ubojica?

Ja J.K. obožavam. Ona je kraljica. Zna svoj posao, ali kada piše kao Robert nešto se pogubi. Znam da ne bih trebao očekivati istu magiju, ali ovo djelo je meni previše detaljno. Znam da nam se treba dočarati sve kako bi si lakše predočili, ali meni je malo pretjerano. Opis jedne sobe zauzme pola strane ponekad i više. Lako se izgubim u tome. Ali primjedbe na stranu ova knjiga je zanimljivija nego prva. Počinje sporo i zbunjujuće, ali poslije sto strana pohvataš konce i znaš tko je tko.

Svidjela mi se ideja priče. Pisac napiše knjigu koja govori o tajnama poznatih izdavača i pisaca i onda je nađen mrtav. Odmah me zbog te ideje djelo privuklo više nego Zov kukavice koji mi je bio tako-tako. Sumnjao sam da će Robert (J.K.) napraviti ono isto što je Agatha Christie napravila u Orient Expressu (spoiler: svi putnici su ubili osobu koja im je smetala), ali to se ovdje nije dogodilo. Ne znate tko je krivac jer sumnjate na sve. I zato ovome dajem ocjenu 7/10.

Strike kao lik previše priča o svojoj bivšoj curi i o svom ocu i o svojoj nozi, ali to je Strike i naviknete se na to. Najdraži lik mi je Robin moram priznati. Nekako mi njen POV (tj. priča iz njenog kuta gledanja) bolje paše i lakši mi je za pročitati, a i zanimljiviji mi je.

Stoga ako vas zanima dobar krimić koji ima svojih mana, ali vas drži prikovanim i u neznanju, preporučam.

[Josip Labaš]